hm... Snark!!!

hej hopp!
Nu ska jag komma igång och skriva. Känns inte som om jag har varit så himla aktiv... Hehe! Kan bero på att jag inte har varit det.
Iallafall. Jag har varit i Tyskland i fyra veckor nu och ingenting har ändrats i den här sketna stade (om man kan kalla det stad) och jag vill inte vara här. Jag trivdes verkligen där nere och har värsta möjligheten att bo där senare. Skulle juh vilja flytta dit nu.. Jag ville aldrig åka tillbaka hit. Realiteten gör för ont.
Nu kommer ännu ett år med stenhårt plugg. Hejdå sociallivet!! Men det är värt det antar jag. För annars skulle jag säkert inte ha samma möjlighet att flytta härifrån för gott om ett år.
Ja, just det ja, jag har juh nya planer som ingen vet exakt nu.
I början av sommarn kollade jag på en skolan som ligger i Rotterdam (ja, det i Holland) och den e jättebra. Tre år där på skolan och sen kan jag få vilket jobb som jag nu hittar.. Haha.. Låter iallafall väldigt positivt. Om det nu kommer hända att jag kommer in där är en annan sak. Men annars provar jag om året därpå. För min underbara pappa har fixat allt för mig där nere.
Han hörde att jag tvekade när det gällde att flytta ner dit. För det finns juh saker som lägenhet och arbete som man behöver ha om man flyttar.. Haha... och eftersom han ändå jobbar på ett företag där nere och känner folk som känner folk,, Ja, ni vet hur sånt går till antar jag,,,, han har iallafall fixat lägenhet och jobb för mig...
Gud vad jag känner mig lyckligt lottad när det gäller det. Låter juh väldigt bortskämt men råkade bara bli så. Meningen antar jag. Dessutom är ju ett år väldigt långt och mycket kan ändras. Hur som helst så e det definitivt att jag flyttar om ett år. Antingen till Tyskland eller till vackra Holland,,,

Annars,,,
Idag har jag bara softat och gjort lite läxor. Jag släpade fram min kemibok och läste på lite för nästa termin. Jag vet,, ambitiöst, men det behövs. annars kan man inte svara på en enda fråga eller fixa labbarna.
Fredag va jag och Elina ute. Mergim fyllde år och det måste juh firas. Jag tror han blev glad för det iallafall. Vi hade väldigt kul. Innan vi träffa honom drack vi upp vår sprit och sen rasade timmarna iväg.. Haha.. jag vet, det låter som om vi var väldigt fulla men så va det inte. kändes bara så efter ett tag när vi hade nyktrat till och träffat grabbarna.
Vi hade kul iallafall.
Fast vart alla unga människor va hela helgen har jag fortfarande inte förstått. Det va bara "Äldre" ute.. 60 till 70 åringar. Det va juh Jazzfestival så jag antar att ingen vill gå på det.

Igår slappade vi och gick ut vid 12 för att se om det hade kommit ut någon då men...... Nej! tomt!!
Då gick vi för att dela på en pizza. Och efter det gick vi skilda håll.

Helgen va väldigt slapp och jag har fortfarande kommit så långt som jag vill komma med läxorna nu. Men imorn och hela veckan ska jag försöka att hinna sitta vid datorn och skriva lite.

Jaaa,,,, det va allt för idag.
Kanske skriver imorn igen..

Kramar på er

PS: Jag lägger ut lite sommarbilder
från vänster:
pingviner på zoo i tyskland,
lejonhona på samma zoo,
midsommar hos pappa,
en sommardag i juni,
jag och lollo på fest hos elin i början av Juni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0