Värme =)

Jag blev så glad när jag såg att det var en del som reagerade positivt på mitt förra inlägg =) Kanske kan jag faktiskt skriva med inverkan på andra?!! Det är det jag verkligen vill.. Varför skulle jag annars ha sökt till en journalist linje på högskolan? Men att vilja skriva och att praktiskt skriva med inverkan är två helt olika saker. Jag är långt ifrån den mest verbala personen om man jämför med folk som är det men jag litar på att jag kan skriva ner mina tankar på ett bra sätt... Om jag sen är verbal eller använder en massa formella uttryck eller fackuttryck är en helt annan sak. Min dröm är att kunna förmedla det jag känner och tror på.... Nå ja nog prat om detta. Antagligen hakade jag upp mig =)

Idag skulle jag ha börjat starkt, fullt och med ny kraft med min kemi, MEN det blev inte riktigt så. Jag vaknade på ett förskräckligt sätt. BRRRRR BRRRR sa mitt fönster, och jag som sov sååå gott =( klockan var bara 8 och jag flydde mitt högljudda sovrum, lämnade min underbara precis rätt hårda säng bakom mig, tog mitt mjuka täcke (Ja, jag älskar att sova nu för tiden) och min favvo kudde, försvann till kökets ljusa vrår, gjorde de mörka, genom att vrida på persiennerna och kastade mig, med täcket svischande efter mig på den smala, smala soffan som ockuperar väggen i kökets bakre vrå. Efter en minuts skön tystnad väcktest jag av min mors morgonljud och sekunden senare stod hon i köket och började prassla och sprida oljud omkring sig (Inte illa menat, mamma, men det störde Då). Sen hade jag inget val. Efter att jag legat där stel som en pinne, för att Surf invaderat platsen på täcket vid mina fötter, insåg jag att jag var hungrig, gjorde en macka. Med en kopp te i handen var jag äntligen redo för dagen som skulle komma.

De närmaste timmarna efter det satt jag fast i soffan framför Viasat och de roliga, barnsliga kanalerna som man kan förse sig med där... Ibland behöver jag det =) no shame!! När jag sen hade tagit nog mod,, eller vad det är, till mig satte jag mig framför min laptop med mina papper och böcker bredvid mig, loggade in på msn och skulle just sätta igång när Elina gav mig ett mycket bättre alternativ.. Att gå ifrån BRRR BRRR i mitt rum, som fortfarande höll på, för att gå och duscha och sen gå på fika med henne. Det var ett rätt bra alternativ och gjorde att jag såg solljuset för första gången på tre dagar och det var väldigt trevligt, som alltid med gumman =)

Hemma väntade tvättid och läxorna... Tvätten fick jag gjord men jag gick också ut igem för att köpa choklad. Choklad är min räddare just nu. Jag har nått en punkt där jag inte vill strula runt, festa eller nöja mig med något som inte är värd mig. Jag vill ha något så seriöst och respektfullt som det går men.. det betyder även att jag måste släppa en del nöjen. Chokladen hjälper då mina CRAVINGS... erkänn tjejer, ni känner igen det. =)

Sen dess har jag bara slappat, tagit det lugnt, chillat...same shit, whole afternoon. Ätit choklad. 
Nu ser jag på Betty och sen är det dags för Desperate Housewifes... slapp jag vet, men eftersom jag ändå inte kan sova innan klockan tolv längre och jag har just läst ut den underbara boken "P.S. I Love You" så det betyder att jag har en del timmar att göra läxor på innan jag kan sova. Somna med kemi, vakna med kemi? Skulle kunna vara en lösning för mig.

Back tomorrow with more news about ME ME ME =)

Puss och kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0