Ett litet uppehåll

Det är alltid bra att ta en paus men faktiskt så har jag hållit mig igång de senaste dagarna.
Vi börjar med Julafton:
 
Var hos pappa där vi först åt lunch. Trots allt tjat om att det inte skulle bli någon traditionell julmat så blev det lite smått det ändå. Glädjen var stor, även om jag var rätt så trött och inte visade det lika kraftigt som jag skulle ha viljat kanske. Men det var typiskt pappa att hålla en sån sak hemligt för min skull. Han är en väldigt bra hemlighetshållare :) En av sakerna som får mig att älska och uppskatta min far :) Så det var gott; lite Janssons, skinka och sill. Mums. Min mage var full från julafton till juldagen. gottigott gott...

Juldagen vaknade jag hos min far. Kerstin och pappa var i full rulle att laga lunch och städa. Och kaminen i köket var på när jag traskade in där med täcket runt min kropp. Hade juh inte någon morgonrock där så då fick det bli täcket fram tills jag orkade att klä på mig :) Vilken syn va? Jag i röd sov-T-shirt och ett grönt täcke runt kroppen och barfota :) tipp tapp :P
På juldagen kom Kerstin söner och den enes son (Kerstins ena barnbarn alltså. Vi åt och myste fram tills kvällstimmarna.
Åkte med sönerna med in till arvika för jag skulle möta Linda. Vi skulle fixa in oss på Tiki. Halv tio var vi i kön som redan då sträckte sig runt hörnet. Men det tog inte lång tid. 25 minuter tror jag Henna sa. Sen gick vi tillbaka och drack oss fulla. Väl framme mådde vi riktigt fint. Dansade hela kvällen. Haha!! Tur att min inte ofta är i Arvika. Orkar inte med sånt i stora skalor. Idag stannar jag hemma. Ska hämta en pizza lite senare. Kebebpizzan är så himla god här i Arvika. Den har jag skanat något :P

Och igåt var jag så himla bakfull och hugrig. Ojj ojj. Jag mådde lite illa. Fast Tequilan gör mig riktigt bra i huvudet :) Konstigt jag vet. Får inte ont i huvudet av vin då. Så igår var jag hos mamma och kollade på film. Det var det enda jag orkade med.

Och idag var jag hemma hos mamma igen. Kolla på film och äta mat, hehe!! Plus att jag inte vill sova själv. Det är en av mina svagheter, fast om jag måste välja mellan att ha någon hos mig som jag inte gillar riktigt mycket eller sova själv så väljer jag hellre att sova själv. Fast nu har jag juh möjligheten att sova hos mamma så det är bara att uttnyttja då.

få se vad dagen bringar imorgon.

Hörs :)

Kramar godingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0