Helgens äventyr

Helgens spektakel:
På fredag kväll åkte Elisa till sin farmor för att va där hela helgen. Så vi hade det lugnt. 
Igår, lördag, åkte vi till en privatstrand och jag badade i Medelhavet. wohoo!
Där hade vi jättetrevligt. Efter lunchen med vin och god mat va alla jättetrötta så vi "sov" tills solen kom fram igen. Då badade vi en gång till i havet, fast då va det så mycket salta vågor att jag gick upp rätt så fort igen. Min moster hade dock rätt, min hud blev bra av vattnet. Inte helt men lite bättre.
Efter hela dagen på stranden va planen att vi skulle klä om oss fort hemma, vilket va på väg till Nice.
Jag hade på mig min nya klänning/linne från the Fashion Factory (skrev boutique i ett annat inlägg men det va fel)
Sedan va det off till Jazzfestivalen. Kolla upp Bonobo och Pink Martini. Otroligt bra band.
Igår slappade vi tills klockan va fem då vi åkte till en festival 600 meter upp i bergen. Ojj vad jag mådde illa när vi kom fram. Woww... Inte kul att åka fort upp för ett berg och sedan kolla ner på "myr"bilarna. Efter lite mat gick det bättre och sedan tyckte jag faktiskt att det va väldigt mysigt däruppe i den gamla byn. Kanske man borde flytta dit någon gång?! hmm...
Idag och imorgon är jag ensam med pojkarna. Det vill säga ingen liten Elisa. Väldigt skönt med tanke på att det mestadels är hon som ställer till med saker här och eggar pojkarna. En otroligt energisk lite tjej det där. Woow. 
Så idag ska jag ta med pojkarna till havet i fyra timmar ungefär. Vi drar klockan 2. 

Nu ska jag lägga ut lite bilder från helgen:

     
Alexander som blåser upp sin madrass, Louis som gör en minipool med sand och havsvatten (skrattade så jag kikna), The drive home from the beach med underbara klippor och hus, som ni ser så e det the bonobo band och det sista sångerskan från Pink Martini.

Det va en rätt så kul helg men jag saknar Sverige lite. Speciellt alla goa människor.

nu måste jag lägga av: Puss och Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0