Små kycklingar, den längsta dagen och god mat

  
1. solnedgången, 2. en liten kyckling i min hand och 3. en katt mitt i ett fält

Igår var jag hos Conny och Ard tillsammans med min pappa och Kerstin. Det va nog den bästa midsommar som jag ahr haft under mitt nittonåriga liv. Förr va det alltid bara en massa fulla människor och regn men igår var det bara god mat, trevligt sällskap och små kycklingar som gällde. 
Det började med en traditionell midsommarmiddag med sill, potatis, räkor och ett gott vin till maten. Potatisen serverades med sparris och morötter. Otroligt gott. Räkorna va i en blandning med gräddfil tror jag och lite kryddor. Även det va en smakupplevelse. Vinet, ett chardonnay, va fruktigt och lätt och passade utmärkt till maten. Och till efterrätt blev det jordgubbar med grädde.
Efter maten smakade pappa på lite av Connys whiskeys. Hon hade tre sorter tror jag. Så han va nöjd :) 
Sen kände alla att det va dags för en kvällspromenad så vi tog en runda i naturen och försökte svara på tipsfrågor. Vi kalrade alla utom en, hur f***n ska man veta när ett fotbollslag grundades om man inte spelar med i det :S Resten av frågorna va enkla.
När vi kom in igen fortsatte vi att konversera och ha trevligt fram tills klockan ett ungefär då vi åkte hem med taxi. 

nyss kopplade jag va med att kolla på en film. morsan hyrde fyra stycken igår för hon orkade liksom jag att inte göra så värst mycket. Den jag kollade på nu på morgonen va cups of love en otroligt fin film. Fick en att fundera. Alla i filmen blev kära hela tiden men på de gulligaste sätten. Jag är i alla fall säker nu att kärleken kommer till en när livet håller på som mest. Love is what happens when you least expect it. 

Bra fortsättning på sommarn
Puss och kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0