Varför??

Idag e jag bara fylld med frågor:

Varför måste man gå till skolan om man inte bryr sig längre?
Hur kan Stephen King vara en så bra författare och vad är hans knep?
Varför kan inte fler vara som Nelson Mandela? Varför kan inte 6 timmar sömn räcka hela dagen?

Jag vaknade vid halv sex imorse, hade sovit runt sex timmar då tror jag. Men när jag kom hem vid 20 över fyra kändes det som om det hade gått 48 timmar sen jag sov sist. Hur kan jag vara så trött av att åka in till k-stad, kolla på gjorda prov och göra en presentation? Det är juh ingenting. Ändå är jag tvungen att sova några timmar när jag kommer hem. Jag la mig klckan halv fem och vaknade halv 8 igen av att min älskade surf hade flyttat på sig i sömnen. Han sover alltid bredvid mig på min filt när jag sover middag. Något av en tradition. (Tänk om det fanns en till under täcket? Det vore ännu mysigare)

Mina två nya böcker kom juh igår. Det var därför som jag gick till Nöjesbutiken. Jag läste ett kapitel ur Marilyn Monroes självbiografi när jag skulle sova igår. Ojj, jag började nästan gråta. Stackars tjej som hade ett så svårt liv. Jag beundrar verkligen henne. Underbara kvinna!
Jag började även läsa i Stephen Kings verk på tåget in till stan idag. Han är juh en inspiration i sig. Jag vill också kunna skriva så fantastiskt. Verket innehåller 14 korta noveller. Jag började såklart vid början och den första novellen hetet Authopsy Room Four. Det handlar om en man som vaknar upp, utan att kunna röra på en muskel, i en liksäck. Man följer honom genom proceduren i ett bårhus. Jag vågade inte läsa mer idag. När jag var på väg hem från k-stad igen kom de just till den delen när de ska börja skära i honom men det hemska e att han kan känna, se och höra allting men ingen kollar om han faktiskt lever... GAHH! Tänk om sådant händer på riktigt?!! Som sagt så vågade jag inte läsa vidare vid den punkten. Jag fortsätter imorgon när jag är mera koncentrerad, för fascinerande är det ändå. Ett stort grattis till Stephen Kings trettio år bakom skrivbordet iallafall.

Hehe, en rolig sak hände juh på maten idag iallafall. Jessika och jag skrattade så att hela matsalen hörde tror jag och det var inga fina skratt... hihihi! När man är övertrött kan man komma på de mest roliga sakerna. Vi började, som vanligt, prata om sex och ställningar. Då var fortfarande Annika och Josefin med, fast sen spårade det ur från mitt och jessikas håll... HAHA! Vi pratade om hur vi skulle inreda våra sovrum om vi fick göra det till värsta sex-lyan. Inga detaljer för det skulle inte vara bra för allas öron plus att jag inte skulle kunna skriva klart utan att börja skratta. Och det skulle verka dumt med tanke på att jag sitter själv i köket medan mamma kollar på Gossip Girl. Tänk vilken syn, om jag skulle börja råskratta utan att kunna sluta bara sådär. Och då skulle jag vara tvungen att förklara för mamma. Mindre roligt. Hon skulle juh spärra in mig och tro att jag har blivit sexuellt helradikal. HAHA!  Nå ja, tack för skrattet vi maten idag, Jessika <3


Nu ska jag snart gå och lägga mig igen. Jag ska upp och träna med pappa imorgon bitti vid 8 igen. Jag kan inte nog förklara hur skönt det är att träna på morgonen. Vilken start på dagen det blir. Jag har förvandlats till en sjusovare. Jag kan inte sluta sova. Varje tillfälle jag får sover jag. Det kunde jag aldrig förr.. Kanske e det för att jag pumpar slut på all energi under dagen?!! (Hur skulle det då va om man hade en grabb att underhålla? Haha!!)

Sov gott och puss och kram till alla godingar (ni vet vilka ni är) <3 <3

Sjusovare måste sova!
image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0