Helgen den underbara! :S

Herrejävlar vad jag hade otur igår. 
Måste bara berätta det en sista gång. Det började med att jag skulle åka hem igår(lördag) efter våran underbara barbecue som var i fredags.  (och jag hade lämnat mina kontokort hemma i ett par byxor som ligger på sängen) Jag hade kollat upp allting hemma. Tåget som jag kunde ta skulle gå 10.26 eller nåt sånt och när Jessica och Sandra väl hade släppt av mig vid Kils station och jag går in för att kolla om tåget verkligen går, kontrollfreak som jag e, så ser jag att det va inställt. Det tåget står inte med någonstans och klockan var bara 20 över tio. Fan vilken nojja jag, freaket, fick då. 

Jag ringde med mina sista tre kronor på mobilen Jessica och Sandra så att de kunde komma och hämta mig igen, sen när de sa att de var på väg ringde jag till pappas mobil. Pappa som var min livräddare i nöden annars, fick jag inte tag på utan hans sambo Kerstin som sa att pappa var vid deras gamla hus, som e halvvägs till kil, och hade lämnat mobilen på laddning hemma. Jag sa då att jag gärna skulle vilja att han ringer mig när han e hemma och det gick bra sa kerstin. 

Sen ringde jag hem, mitt frinummer, men ingen svarade. Jag blev något nojjig nu. Nå ja, vi åkte på loppis, Jag Sandra och Jessica men efter att det var för varmt i solen för en loppis åkte vi till fryken för att doppa fötterna i det kalla vattnet. Väl på bryggan, vid båten Freja, la jag ner mina älskade solglasögon på bryggan, sätter mig tillrätta och flupps åkte de ner i vattnet under bryggan, som e en meter djupt och askallt. Då åkte vi tillbaka till Jessica. Där kollade vi klart på en film vi hade kollat på innan vi somnade dagen innan och fortsatte med en till film när vi hade lagat mat. Gud så skönt det va att bara ligga och kolla på film. Det var  Girl och Dirty Dancing. Dirty Dancing går juh alltid bra. Så himla bra den e :D. 

Innan den va slut gick jag och kollade på kollplatsen om tåget verkligen går vid fyra som jag trodde men det gick inget då men det gick ett för tio minuter sen. GAHH! då blev jag verkligen frustrerad. Jag vill hem!! Jag hade inga pengar kvar på mobilen så jag fick låna Jessicas hemtelefon. Jag ringde mormor. hon förstod allvaret och sa att hon e framme om en timme. Jessicas familj skulle åka till karlstad så jag fick va kvar hemma hos de innan jag skulle börja strosa in till centrum. Efter att de hade åkt satte jag mig i solen och ringde mamma, nu måste hon juh svara. Hon svarade och sa att pappa inte hade ringt tillbaka för att han hade kört ner i ett dike efter att ha väjt för en skogstraktor. Bilen hade fått smällarna men pappa va ändå inte i tillstånd att hämta mig. Då berättade jag att mormor skulle hämta mig och va på väg as we speak. 

Jag gick in till centrum och väntade på henne. Usch vad jag hade fått blåsor under fötterna vid det laget. gjorde sååå ont. Hon kom efter en kvart och vi åkte till arvika. Väl i arvika hämtade vi mamma, Jag byte plats med momor som satt vid ratten och körde ut oss till hungvik. Där tog jag på mig mina nya badshorts från Billabong och la mig i halvt sol, halvt skugga. Jag hade kvar en öl från dagen innan som jag hade lagt i frysen när vi kom fram. Med den i handen låg jag i solen och njöt. Kan det bli bättre? Tyst och lugnt, i solen med en öl i handen :D Ren lycka!!

Helgen e nog slut idag men jag har iallafall hunnit sova ut. Ska åka iväg till karlstad klockan fyra igen. Har engelska proven imorgon på morgonen. När jag kommer hem imorgon eftermiddag igen så är jag klar med tre av sex kurser. Yipee!!!

Nu ska jag vila och göra det jag orkar tills jag åker iväg igen. 

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0