En eftermiddag i Karlstad City

Jag bestämde mig för att ta en shoppingdag i Karlstad. Ingen kompis hade tid så jag åkte själv. Var väldigt trevligt det med. Det är så enkelt och mysigt att handla här i Karlstad. Det var en julshow i Mitticity och det luktade glögg. Jag älskar jul och det där gjorde verkligen susen.

Strosade runt i affärer. Först gick jag in på Bokia för att se om det finns några nya spännande böcker men det tyckte jag inte dessutom så är det väldigt trångt och dåligt upplagt på Bokia i stan. De borde ha det lite större och rymligare tycker jag.
Sedan vandrade jag till Mitticity och gick raka vägen till VILA. Där hittade jag en underbar blå polotröja. Den går att öppna i nacken och har ett snöre runt midjan.

Nästa affär var Bianco. Till slut, efter att jag gått i andra affärer köpte jag skorna som jag ville ha. De är så underbara. I slivermetallic :) Inte för hög klack och inte för låg. Helt underbara. Och så hade de jättebilliga smycken där så jag tog ett i silver som man kan ha matchande skorna. Jag tror att jag ska ha det på nyår.

Sen var det HM som gällde. Där hittade jag en jättemjuk svart polo och en lite kortare kofta, som jag har på mig nu och som är väldigt varm. Dessutom köpte jag två par knästrumpor som kan vara bra att ha nu under vintern.

Köpte ett nytt nagellack med. Mina naglar bryter så lätt så jag behöver måla de så att det inte bryter av. Hittade för en gångs skull en stor flaska nagellack. Ett nytt märke som kommer från Änglarnas stad Los Angeles.

Det var skönt att vara själv idag. Jag kan ha kul själv, sålänge det inte behöver vara varje dag, hela året. Som männsika är man ett flockdjur och måste umgås med andra människor. Även om jag inte hade någon att prata med eller skojja med så räckte det att bara vara runt andra männskor.

Jag tror att folk måste komma på en massa nya sätt att umgås med varandra. För mig kan det vara att gå till skolan eller som idag att åka till City och shoppa. Men det finns även andra helger då jag inte har pengar, egentligen alla andra helger, som jag abra kan gå omkring och kolla i affärer och kanske åka till IKEA. Jag som männsika måste vara runt människor.

Nu ska jag se på The Hills och äta pyttipanna. Gott gott!!

Ha en bra lördagkväll :)

Kramar mina sötnosar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0