Narnia

Igår gick jag och pappa för att hyra en film och jag har velat se den nya Narnia filmen sen den kom ut men aldrig riktigt hunnit med den. Det har alltid varit andra filmer som jag har prioriterat först. Men igår gick pappa med på att se den med mig. Vi skulle juh ha filmkväll.

När filmen va slut tänkte jag bara, "vilket slöseri med pengar". Visserligen är filmerna baserade på böckerna men jag tror att böckerna med säkerhet var mycket bättre än den filmen. För jag tyckte inte att den var i närheten av att vara i samma liga som den första. Den första var verkligen bra. Det tyckte till och med min far, men vi tyckte båda att tvåan var sämre. Med Pirates of the Caribbean var det en helt anan sak. Där tyckte jag nästan att uppföljarna var lika bra som ettan. Karaktärerna höll sig i de, men det var inte fallet i Narnia-tvåan. Synd.

Idag ska jag till en läkare för att kolla upp mina problem med lederna och förhoppningsvis ge mig en remiss till reumatologen. För jag vill veta varför jag har så ont. Alla jävla leder värker. Just idag är det inte så farligt för att det är soligt och inte särskilt fuktigt men annars kan jag verkligen ha jätteont.

Nu ska jag se om jag inte kan hjälpa farsan som sätter upp lister. Min far kan vara en riktig "Handy-man"  då och då. 

Kram kram  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0