Slapp, händelselös helg

Jag harbara legat i sängen hela helgen, nästan. Läst lite för kursen och pratat med familj.
Hela helgen har jag bara drömt mig bort. Sett på mina favoritprogram som utspelar sig antingen i L.A. eller i New York. Min dröm är att någon gång kunna flytta dit. Kanske jag kanb plugga där senare. Kommunikation måste man juh kunna plugga där med. Vad kul det skulle vara att flytta dit. Det är verkigen en av mina drömstäder.

Nu har jag börjat oroa mig för julklappar med. Inte oro, som stress, men tänker på det ofta. Och därimellan måste jag läsa ett antal böcker. Hmm... undra hur sllt ska hinnas med. Antagligen kommer jag göra alla inköp andra advent men kanske till och med den tredje. Vad bra att man bor här i Karlstad med. I Arvika hittar man sällan det man letar efter, Jag har fått erbjudandet att resa till Sydfrankrike över jul men jag vet inte om jag kommer hinna med det. Får en hemtenta precis innan jul, och den ska publiceras efter lovet. Så antagligen kommer jag ha fullt upp med det arbetet över jul och den tiden kommer jag inte att ha om jag åker. Så förmodligen måste jag "Call it off". Känns surt men plugget går före allt, förutom min och Surfs hälsa.

Även om jag letar efter en grabb på nätet så känns det så hopplöst eftersom jag alltid strular till det. Och när det väl kommer i närheten av att bli något blir jag antingen sårad för att grabben är en skit eller för att jag inte har blivit kär. Hur ska jag då göra? Kan man glömma hur man gör? Och hur ska man då förklara för en person, som man just har lärt känna, att man inte vet hur man ska göra, att den personen ska ha överseende med ens klumpiga beteende?
Får se om jag nånson lär mig. Kanske är det kulturen som gör att det inte funkar? För det verkar mycket enklare i Tyskland eller i Frankrike, när jag har hälsat på där. Kanske fattar jag inte det svenska kulturen fullt ut. Vet inte vad det är.

Nu ska jag se klart på ER och sen är det Weeds på sexan. Weeeeeeeeds!! hehe! Diggar den serien.

Sov gott, jag ska fundera vidare på mitt lilla liv och dess sm problem.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0