Vilken dag det var,,, puh!

Jag hade så mycket att göra idag. Mer än vanligt iallafall.
Först vaknade jag av Surfs gnäll klockan 8 i min mors hem. Jag var där över helgen. Åt mat, ämnade att vila, och träffade den lilla familjen. Bara det att Surf inte lät mig sova. Men det gör inte så mycket. Nu är jag juh hemma inom mina egna fyra väggar.

 Vid nio ringde jag mormor för att höra om hon kanske mår bättre idag. Hon skulle skjutsa mig till K.stad idag men sa till mamma igår att hon känner sig dålig. Att hon skulle få feber. Slutgiltigt sa hon då imorse att hon inte kan skjutsa mig ändå.
Bummer!!

Så mamma lovade mig att hon skulle åka med in och hjälpa mig bära de som egentligen skulle ha packats in i bilen.
Planerna blev ändrade och gjorde dagen dubbelt så lång. Trodde från början att jag lugnt och skönt skulle sitta i min soffa och läsa lite kurslitteratur vid tretiden på eftermiddagen. Men efter allt som skulle göras var jag först hemma halv 8.
Mamma och jag lämnade av Surf hemma i lägenheten, dvs tåg från Arvika, buss från drottninggatan i till min lilla stadsdel Kronoparken och allt med katt och två tunga resväskor. Nästa gång tänker jag int eräkna med att åka bil från Arvika. Jag hade juh inte tagit med mig så mycket till Arvika från början om jag hade vetat om framtiden.

Nå ja, sen tog vi bussen in till city igen och gick och åt på Restaurang Alfie. De har underbar italiensk mat. Wow. Snacka om matorgasm. Hehehe! Förrätt; Brosciutto med feta, soltorkade tomater och oliver. Underbart. Huvudrätt; Ofilé, mediumstekt, råstekta potatisskivor, sparris, tomat och vitlökssmör. Foodliciuos ;)
Efterrätt; Vaniljglass med varma hjortron. De som känner mig väl vet att jag älskar hjortron. Mums.
Resultat = Matorgasm ;) En av de bästa sortens orgasmer

Efter det fick jag pav mamma till Hemköp där jag handlade allt jag behöver för den kommande veckan. Sen gick vi skillda vägar; hon till tåget, jag till bussen. Halv 8 ungefär va jag hemma. Trodde att jag skulle få besök men min gäst fick bättre saker att göra. Inte mit problem men den personens förlust. Synd. Hade varit trevligt men jag är så trött nu att det kanske va like bra att det inte blev något. Hann istället läsa ett kapitel, trots den oplanerade förseningen av studerandet, ordna kontakter i min nya filofax och städa lite i lägenheten.

Nu ska jag sova. Ska se hur de löser CSI:NY fallet och sen är det drömlandet som väntar.

Puss och kram

P.S: Surf är den mest lojala vän man kan ha. Inte många som kommer i närheten av den lojaliteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0