Irritation

En sak gjorde mig ganska så upprörd igår. Och det var främlingsfientlighet. En killkompis till A började snacka om att invandrare inte borde få vara i Sverige och att han är nazist och det fick mig att koka av ilska. Jag började såklart en väldigt intensiv diskussion.
Jag står inte ut  med folk som tror sig ha rätt om saker som är helt fel, morliskt. Visst får folk tycka precis som de vill men när det handlar om något så dumt som att dömma någon på grund av bakgrund eller utseende. Jag kan inte förstå det.
Hur kan det vara psykologiskt möjligt att hata någon på grund av något så ytligt?!

Jag kom på att jag var tvungen att prata lite om detta på grund av att jag kollar på filmen Min STORA kärlek där allt handlar om att vara ytlig. Den är så djup på många sätt. Även om Hollywood filmer aldrig är helt realistiska så handlar denna om realiteten. Väldigt fin film. Jack Black är rolig tycker jag även om han är lite galen.

Sense moral: Beauty is just skin deep

Kommentarer
Postat av: Hanna

"Hur kan det vara psykologiskt möjligt att hata någon på grund av något så ytligt?"



Är du efterbliven? Levt för länge i en liten bubbla?

Postat av: elin

Ursäkta men va menades med kommentaren ovan??

Jag håller helt med dej Stef!

2009-03-08 @ 13:28:37
URL: http://niile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0