Mina dagliga funderingar

Hej,
Som en vanlig fungerande människa funderar jag hela tiden på allt möjligt.. hihi! Det där kan man juh ta helt fel men det var inte så menat, ni som tar åt er. Är på ett flummhumör bara. Som en viss kompis skulle kalla det :P
Iallafall, mina funderingar idag gick runt djur,,, igen. Jag börjar ALLVARLIGT fundera påatt göra mer för utsata djur här i världen. Men jag tänkte börja med att ha med lite djurfakta och länkar och så här i bloggen. Har på sistone blivit lite trött på mitt ytliga innehåll. Jag får ingen inspiration längre.

Skulle ni läsa det om jag bytte tema till djur och katter med mera??

Jag är så trött på att många inte vet hur fel det är att inte kastrera sina katter, att ha sommarkatter, att vnvårda djur. Undra om de faktiskt läser bloggar?? hmm... hur som helst tror jag på att en person kan göra en skillnad. Det beror nog mest på hur bra jag kommunicerar min information.

När jag tog upp mitt lilla sorgliga dilemma från i fredags, när jag nästan dog av sorg på grund av historien om katten i kaktusen på tvn, på festen i lördags insåg jag hur lite det talas om sånt. Vi bor i ett ganska rikt land om man jämför med flertal länder i världen och då tycker jag att man kan göra mer för djuren. I länder där fattigdomen är hög och många människor kämpar för att ha mat på "bordet" varje dag kan jag förstå om man inte prioriterar djuren men för oss är det inte så svårt att göra nåt för omvärlden, den nära omvärlden.

Jag ska förmodligen börja volontärarbeta på djurhemmet och se mig omkring på statliga myndigheter hur de hjälper djur..

För mina läsare kommer jag nog filma Surf lite i hans dagliga sysslor, hur mycket i mitt liv som kretsar runt honom och förklara vad vissa saker betyder. En katt må vara en katt men har en ENORM personlighet. Det har alla djur. Men de är inte människor vilket en del ägare glömmer. Djur vet inte sitt eget bästa, de kan inte prata och ser inte samband som att "spyr jag på mattan blir matte arg". Vissa kan man väl lära det men inte många.

Ska inte bara skriva om katter heller. Lovar :) Älskar alla djur!


Skriv vad ni tycker men jag ska testa ett tag lite smått oseriöst och komma på vad man kan göra för att sprida information.

Ha en bra kväll godingar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0