Spelet

Hej alla läsare!
En sak som jag har märkt i sommar är att killar tror att vi tjejer spelar ett spel när vi träffar någon ny. Visserligen finns det säkert en del tjejer som spelar ett spel, jag kan juh inte tala för alla tjejer som finns, men jag spelar inget spel och tycker att det verkar som ett väligt trångsynt svar på problemet som killarna tydligen har. Sen kan jag tycka att killarna spelar ett helt annat spel:

"Titta på mig, jag ska ragga upp fler tjejer än du" killen till sin kompis. Och svisch var han iväg in på dansgolvet.

"Vissa tjejer tror att de är sååå snygga och leker med killarna, först dansar hon med en och sen en annan och dumpar båda efter fem minuter. Jag går fram och säger att jag tycker hon är söt och att jag inte är intresserad eftersom hon beter sig på ett dumt sätt. Sen kommer hon till mig." säger en killkompis till mig.
Spelar sitt egna spel för att tjejer spelar spel enligt honom.

Jag säger vad jag tycker och tänker på men eftersom killen tror jag spelar ett spel letar han efter rätt svar.
Exempel:
"Jag vill inte fortsätta träffa dig, men va vänner."
Han svarar:
"Tro inte på dina vänner. Jag vet att de har sagt nåt."
Jag som ville undvika att ta upp att det är han jag stör mig på säger som det är, för jag är inte den som ljuger ihop nåt i det första taget.
"Ingen har sagt nåt, jag sa just vad jag tycker"
och då drar han slutsatsen
"så det är för att du inte vill bli sårad??"
Jag som inte orkar med mer av hans skitsnack säger bara
"Nånting i den stilen"
då tar han det som om vi kan fixa saker och ting och säger
"Vi kan väl träffas tills jag åker, vi behöver inte bli seriösa"
Nu kunde jag inte undvika att trampa på hans ego så jag säger bara
"Nej jag vill bara va vänner. Du är trevlig men jag vill bara vara vän med dig."
Och då blev han tyst.

Kunde han inte bara ha tagit det som det va eller ringt upp ifall det va så jäkla svårt att förstå.
Jag spelar inget spel och är trött på att killar tror att vi tjejer spelar spel. Jag tror att vi alla gör som vi känner, killar och tjejer.

Jag är trött på de killar som tror sig vad vad vi EGENTLIGEN menar eller att vi inte menar det vi säger.
Jag har inga andra motiv och jag säger nästan alltid vad jag tycker, förutom när det inte passa sig. Det finns juh gränser av en anledning.

Har ni upplevt detta under dejting fasen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0