Hej hopp bloggen

Jag vet att det har varit väldigt dött på min blogg nu under helgen (och igår) men jag har inte haft någon inspiration. Ju mer det nalkas mot sommar desto mer vill jag slänga datorn i backen och gräva ner den i jorden. Ibland känner jag så för elektronik. Det känns så dumt att mycket av våra liv handlar om TV eller datorn eller andra tekniska prylar som mobiltelefoner. Min mobil använder jag så lite att jag ibland inte vet vart den är. Det är det inte många som kan säga tror jag. Jag gillar att träffa månniskor face-to-face och inte sitta och snacka i evigheter i telefonen (som dessutom ger oss tumörer etc.)
Jag verkar lite avig idag va? Det är jag inte. Jag bara låter tankarna komma. Det är ett bra sätt att bli av med de och sen kunna vara helt tom för ny information. Jag ska nämligen sitta och plugga fram tills lunch. Hinna med så mycket som möjligt. Ikväll ska jag packa inför min tripp till Arvika imorgon.

Det är dessutom grått ute. Men det har juh varit så fint ute en lång stund att jag tror att natens regn var bra för gräset. Det ser friskare ut nu. Grönt och har säkert växt en centimeter under natten.

Det är något mysigt med regnprassel mot fönsterrutan. Jag tror att det får mig att tänka tillbaka till mina första fem år i regniga Hamburg, Tyskland. Det regnar mycket där. Inget fel med det, men annorlunda. Och här i Sverige är det snö 8 månader. Vad jag gillar bäst vet jag inte. Det är som att välja mellan pest eller kolera.

Ja nu har jag skrivit tillräckligt.

Arrividerci (italienska, felstavat, hejdå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0