Smink smink smink!!!

Jag kan stolt berätta att jag läser Blondinbellas blogg. Tycker hon säger rätt vettiga saker och verkar vara en väldigt snäll och normal tjej. Så normal man kan vara med eget företag och modellbilder och annat.

Jag fick ändå en lite kick av henne. Hon har juh ett företag som heter Bellme och där säljer hon märkessmink rätt så billigt. De priserna hittar man iaf inte i affärer. Tänkte att det kan vara kul, för de som är intresserade av smink, att se vad jag använder för produkter. Jag anser att det kan finnas produkter som inte är en av de största märkena som kan ge bra resultat. Det kan det finnas men jag är nog ändå lite utav en såkallad "modebög" (Det är bara ett uttryck som inte har nåt med kön att göra btw) när det kommer till smink.

Den bästa mascaran som jag någonsin har haft var en Lancóme. Finns inte en enda som har toppat den. Inte hos mig iaf. Den är ett bra exempel på att det kan kosta att få bra produkter.
Argument två är rengöringsprodukter och krämer. Mina favoriter där är Clinique och Clarins. Funkar bra säger min erfarenhet.

Som jag hat sagt så finns det säkerligen produkter som inte kostar mycket och som funkar för andra men jag har blivit rätt så bortskämd med märken under min uppväxt och tycker att de dyrare produkterna funkar bättre på min än t.ex. de billigare som man kan köpa på H&M eller andra ställen.

Det jag använder använder som grund är BOBBI BROWNS essentials täckstift, eftersom den gör huden slät och fin, och Biotherms instant concealer. Underbara produkter, De döljer och huden retas inte plus att den blir mjuk av de.

 

Och så tänkte jag lägga upp lite före och efter bilder på mig. Först en på mig utan smink och en med. Fast kom ihåg att jag även använt mascara och kajal.



Ska gå på en fika med en kompis nu. Ut i snön igen.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0