Klar innan 11

Jag gick upp tidigt idag. Redan klockan nio. Även om det är jobbigt att vakna till en väckarklocka så känns det ändå bra när jag sedan är vaken och äter första skeden fil.
Müslin som jag har i filen smakade inte alls bra i mjölk men idag gick det att äta den. Egentligen ville jag slänga müslin och köpa någon ny sort men när jag väl var och handlade igår insåg jag att det är onödigt. Varför kasta mat. Kändes som ett sånt slöseri.

Imorgon har jag presentation. Pluggade imorse och belv klar med det jag ska säga innan klockan 11. Det går nog bra. Jag är inte alls nervös. Känner mer ett litet pirr i magen. Ska bli kul att se vad klassen tycker om den :) För varje presentation som jag gör blir det lättare. Första gången var jag såå räss, för ungefär fyra år sen. Men nu är det på gränsen att vara kul. Många är så rädda för det. Tycker så synd om de. Det visar att de inte fått den skolningen som de ska. Synd. Jag tycker vekligen inte om svenska systemet, men tycker att unoiversitetet är ett sätt att lära folket det de ska kunna. Fast borde inte det ha varit så under högstadiet senast?? Kanske bara konstiga tyska inställning.
German, and proud of it. Vi är ett väldigt smart folk. :P

Nu ska jag se klart på mina älskade program för dagen: Greys Anatomy och Dirty, Sexy, Money. Yey!!

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0