Filmreview

Min recension av filmen Burn after Reading med Brad Pitt och George Clooney:

Filmen var producerad av de talenterade bröderna Coen och handlade om en massa olika människor. Det tar ett tag att komma in i handlingen och jag tycker att den verkade lite trög. Efter ett tag när man har sett alla karaktärer börjar konflikt efter konflikt och slutar på ett väldigt konstigt sätt. Jag tror att om du ska se den ska det vara någon gång när du vill se en bra producerad film där det krävs en del tålamod. För det är ingen film som man tycker om på direkten. Den får en mer att tänka på vad den Amerikanska regeringen egetligen håller på med och som baksidan på fodralet säger "hur smarta de anställda på CIA egentligen är".

Se den när du inte har nåt bättre för dig och känner för en film med väl genomarbetade karatärer. Skådespelarna gör ett bra jobb och den är väl genomtänkt. 

Jag tyckte att den var intressant och som sagt välgjord. Ingen film som kommer stå i min DVDkollektion.

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0