Jag; odisciplinerad?

Jag hatar att handla mat och just det står på mitt schema för imorgon. Jag vill juh börja äta nyttigare. Första steget var att köpa grönt. Det blev alltså sallad och tomater för att få lite mer grönsaker och äpplen istället för choklad. Idag blev det choklad iallafall för att jag ville unna mig det men vi får se om jag inte kan slopa det helt i framtiden. hmmm... är juh så svårt.

Imorgon ska jag helhjärta gå in för min nya "diet". Kalla det vad jag vill. Samma gamla vanliga frukost bestående av yoghurt och müsli. Har slopat sylten redan. Fetaostsallad till lunch. Det är juh så gott. Ska nog inte bli några problem. Sen tänkte jag införa en ny lag. Inget kokt eller stekt. slopa det helt. Mindre krångel och mer vitaminer. Så till middag blir det fruktblandning och knäckebröd med någon god mjukost. Nyttigt, tillräckligt med kolhydrater och med träning på det även fettförbrännande.

Ha!! där fick jag för dålig självdisciplin! Nu ska jag hålla fast vid det med. Håll tummarna. De sista tre månaderna i Karlstad ska jag hålla fast vid detta. Mars ut är första intervallen. Får ta det i små etapper.

En bonus får jag. Unna mig nåt litet gott varje vecka. Denna vecka blir det utgång med drinkar och smågodis. Och killar. Fast det är mer belöning för ögonen. Hmm.. lät knäppt... men det var så jag menade det.



Jag ska kalla min diet för vattendieten. Dricka vatten för att rensa och det stillar faktiskt hungern med om man dricker tillräckligt.

Nu ska jag Sova.

Sov gott

Kommentarer
Postat av: Mette

Åh jag har hållt på med så mkt sånt dær, "dieter" hit och dit. Det ær bara jobbigt att inte få unna sig ngt, livet skall vara gott tkr ja. En normalnyttig kost ræcker gott, spec nær man ær tunn som du såg ut o va på bilden!

2009-03-04 @ 22:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0