Minsta lilla ting

God Kväll,
När jag satte mig framför tvn ikväll tänkte jag bara att det kommer bli jättemysigt med lite Eureka och Smallville men så satte jag på Animal Planet och såg på Animal Rescue in Pheonix. Det första djuret som räddades fick mig att gråta FLODER. Det var så hemskt. Jag visste inte att jag blir så ledsen av sånt. Det var en stackars katt som hade ramlat i en kaktus och var helt täckt av nålar. Och den skrek så hemskt att jag var tvungen att krama om Surf. Jag trodde ÄRLIGT att jag skulle dö på grund av sorg. Jag tyckte så synd om katten, och alla andra katter som råkar ut för sånna hemskheter att det kändes som om min pappa eller någon annan väldigt nära person hade dött. Efter att ha bytt kanal för att jag inte klarade av att se katten så och lugnade ner mig bytte jag tillbaka för jag var tvungen att se hur den klarade sig. Och helt otroligt. När katten var sövd och djurskötarna började plocka nålar blev det bättre. Efter två veckor var det fortfarande vissa nålar kvar men med tång och borste fick de katten att se ny ut. Jag är så tacksam för de djurvänner som räddar djur varje dag. Utan de dör djur efter flera timmar eller dagar med lidande.

Men det var så konstigt att jag blev så skrämd och ledsen. Det blev svart framför ögonen och sen kunde jag inte sluta gråta. Satt där med Surf i armarna och intalade mig att det skulle bli bättre... Jag tror att jag har ett allvarligt emotionellt problem eller iallafall ett problem med sorg.

Nu ser jag på Eureka och har lugnat ner mig men jag kommer inte tappa bort Surf med blicken en enda gång ikväll. Usch vad hemskt. (Tvinga mig ALDRIG att se på ett klipp där djur plågas)

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: elin

Bra att du äntligen uppdaterar :D

2009-10-17 @ 14:23:39
URL: http://niile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0