Chokladen räddar mig =S

Idag har jag faktiskt gjort lite biokemi... Äntligen!! Har verkligen inte haft ork, plus att min självdiciplin har varit i bott. Det är den alltid efter ett tag med vila. Nu är det bara 7 dagar kvar innan mina prov börjar. Nå ja, ju snabbare de börjar desto snabbare tar de slut. Jag måste igenom, utan att bli rädd eller nervös. Jag intalar mig själv att det kommer bli bra. Det tror jag också nästan på om det inte skulle vara en pytteliten sak som står i vägen... Jag kan inte veta hur det har gått förrän jag har betygen i min hand. Och hemska tanke: jag kommer inte få de förrän runt första Juli. DEt finns nackdelar med en internationell skola.

Jag vet inte vad det är med mig... jag äter choklad i alla former. helt galen =O!! Jag dricker en massa te (Jag vet, det innehåller ingen choklad), äter chokladpudding, gör choklad bakelser som jag äter tills jag är helt mätt. Jag äter mindre mat för att få plats med chokladefterrätt... BLÄÄÄ! nu när jag tänker på det mår jag verkligen illa. Det är i alla fall en start mot bättring tror jag.. det betyder ju att denna fas snart måste ta slut.
Denna fas beror på mina nya regler när det gäller killar. Jag vill ha en kille och inte en massa halvor utspridda. Jag är värd mer. Jag har faktiskt insett det nu och sex är inte svaret på suget. JO svarar vissa men det Får inte vara svaret på suget för mig. Jag mår inte bra av det i längden. Det är inte heller så att jag har varit enormt lösaktig under de senaste månaderna,, nej jag har kvar samma tankar och fördomar om hur sex målas upp av den kultur vi lever i och det är klart att jag fortfarande känner ett sug efter det (fint sagt) men jag orkar inte längre... man kan inte försvinna in i en fjortis-period whenever man känner för det,,, i alla fall kan inte jag det. 

Jag känner att jag vill spela en bättre förebild för alla yngre. Jag vill ha en viss person i mitt liv. Jag vill verkligen visa vem jag är för den personen. Det hade jag inte för ett tag sen och då sket jag i vad folk tycker om mig. Men vissa personer är det värt att ändra beteende för. Speciellt denna grabb (ännu anonym). Jag ska inte bli pryd eller ändra åsikter, bara ändra beteende och visa den rätta bilden ut.
Om jag ändå går in på detta kan jag väl berätta om ett litet samtal jag hade på fyllan med en grabb jag känner. Han kommer inte ihåg det men det gör jag. Det var en wakeup call för mig. Han sa så här till mig: "Stefanie.. jag vet att du inte är den personen som skulle kunna vara trogen sin partner, jag vet att du är en fri fågel som måste flaxa med vingarna!" Va faaaan?, tänkte jag. Är det verkligen den bilden jag visar utåt? Vad läskigt!! Jag är inte den personen. Jag skulle aldrig kunna vara otrogen, om ens titta på en annan kille om jag vore ihop med någon. Usch!!

Sen pratade jag med en annan person häromdagen som jag verkligen ville ha råd från och hon sa att jag måste gå min egen väg och verkligen ska kolla vad det är som jag vill... Det blir klarare och klarare för varje minut. Jag vill ändra på min bild utåt. Jag vet vad jag vill, vem jag vill ha, vad jag vill göra! I will make it happen. Men hur?

Nu orkar jag inte skriva mer. Får kramp =P
 
God natt,
Puss och kram 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0