Andra dagen på universitetet

I tisdags började jag på universitetet. I början var jag jättenervös om vad som skulle hända första dagen, om jag skulle hitta och vilka som skulle vara i samma kurs som jag. När jag väl anlände till universitetet frågade jag efter vägen till salen, hittade det och väntade, med de andra från samma kurs på att det skulle börja. Väl inne i salen presenterade sig en massa folk och sen började min lärare prata om vad vi skulle lära oss och så vidare. Ju mer han pratade desto mer insåg jag att jag va precis rätt när det gäller denna utbildning. 
Igår köpte jag min första bok som ska räcka ett antal veckor framåt tills vi har den första tentan.. Jag måste nog säga att jag verkligen längtar till att bara plugga och fördjupa mig i detta ämne. Underbart att det finns fler som funderar på samma saker som jag och att det finns ett helt program om det. Hihi!
Idag har jag min andra lektion, denna gången är det bara vi från globala medier och de som valt kursen som en fristående kurs som ska va i samma sal. Sist va vi 120 studenter i en och samma sal. Idag ska vi nog prata lite om mediernas djupa aspekter eller nåt. Vi får se. 
Idag skulle tydligen prepsittningen vara men jag förstår inte riktigt när var och hur det ska ¨gå av stapeln. Ska kolla deras hemsida och annars ringa till ordförande till min linjekår. We shall see. Imorgon ska jag iallafall sova ut, ingen väckarklocka, även om jag går upp klockan tio, och på kvällen ska jag för första gången till nöjes där vi ska ha universitets fest elelr något sånt. Iallafall så ska petter och amanda jensen komma dit och uppträda, inte för att jag lyssnar på de men det blir nog bra ändå.

Ska göra mig iordning för att dra snart. 

Puss och kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0