bredvid mig ligger katten

Det har varit så fruktansvärt kallt idag. Inte särskilt mysigt när man är mitt i det. Och förskylningen uppepå det. Inte kul. 
Även om det är kallt måste man komma ihåg att det "bara" är 4 minus. I februari kan det juh bli runt 20-25 minus. Allt är relativt. 

För att förklara mitt mys-mode : Jag sitter i ett halvmörker i mammas lägenhet med katten bredvid mig på skrivbordet. Mamma är så snäll och gör iordning ett varmt bad till lilla mig. Jag hade ingen ork att göra det själv idag. På iTunes går Josh Grobans "you raise me up". Och ikväll blir det lite mer tv med en te i handen. Vintern gör mig slö och kylan bidrar med förkylning. Men då har jag iaf en anledning att ta det lugnt. 

Imorgon är det nyår och allt jag har lust att göra är att dricka champagne och vänta in det nya året. Men var och hur och med vem? Det löser sig säkert. Huvudsaken är att jag somnar bredvid min kissemisse. 

Gott nytt år (ifall jag inte skriver mer imorgon.) 

Kramar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0