Snö, Ipred och Träning

De tre orden sammanfattar min dag totalt.

Hur mycket jag än hatar att vakna så var det värt det idag. Det hände en massa mer än annars och jag tog mig ignom det utan att kollapsa. Vad som gjorde dagen värd att gå upp var först snön. Klockan 8 imorse kolalde jag ut genom mitt dragiga fönster och såg hur snön föll och åter föll ner på ett mjukt vitt täcke. Då fick jag lust att gå ut. Det var första anledningen.

När jag väl hade gått ut, med flera lager med kläder på min kropp, halkade jag såklart. Men det var bara att borsta av och stolt gå vidare. Jag var minsann inte den enda som blev lurad av ett lömskt vitt täcke. hehe!!

Väl på universitetet hade vi en het debatt om Ipred-lagen. Sammanfattningsvis höll vi alla med om att vi vill ha kvar upphovsrätten och vill att artister tjänar pengar men samtidigt vill vi även kunna ta del av den gratis på nätet. Väldigt intressant :)
Det var andra anledningen. Det fick nämligen lite schwung på dagen.

Sedan var det en kort visit i city med Angelica. Hon skulle hitta presenter till sin "svär"familj. Jag ville hjälpa men var inte till stor hjälp. Höll mig därför utanför och det resulterade i att hon äntligen hittade presenter. Skönt för det betydde att jag skulle få mat. En liten instickare på Donken. Jag tror att det faktiskt var två månader sen sist. Duktigt... Men jag mår fortfarnade lite illa, även efter kvällsmat och träning. hm.. Ska nog undvika att äta där igen. God mat med nyttiga ingridienser kan man hitta någon annan stans med.

Väl hemma igen tog jag det lite lugnt, chattade och gjorde mig iordning för träningen.
På friskis gick det bra. Kondisen börjar ta form igen. Idag körde jag först lite löpband i 15 minuter, sen muskeluppbygg med maskiner; framsida och baksida lår, och till sist 10 minuter på wave. Skönt att få lite gjort.
Ska på rehab den 29nde så då kan jag få tips om hur jag kan använda resten av min kropp. Bygga lite armmuskler.
Sen ska jag juh börja lära ut Muay Thai till Caroline efter jul. Då blir det en del ben och arm träning. Kul kul kul.

Så det var värt att stiga ur sängen i morse. Mycket snö (julassociationer), intensiv Ipred och lagom träning.

Sov gott godingar.
Hörs imorgon

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0