The Spiral of Silence

Vi som har gått introduktion till media och kommunikationsvetenskap vet vad spiral of Silence är men ni som inte har det kan jag förklara det för. Förr fanns det en massa ämnen man inte skulle tala om som homosexualitet, utomäktrenskapliga barn och så vidare och det bidrog då till att man inte talade om det i medier heller vilket i sin tur bidrog till att man inte talade om det hemma. Saker och ting sak man helt inte tala om.

Detta var jag tvungen att förklara för att ni som läser min blogg ska veta vad jag pratar om. I min familj har det ofta varit så att man inte skulle tala om vissa saker. Problemen skulle inte tas upp vid matbordet, man fick inte höja rösten eller tala negativt till en person. Man ska hålla det inom sig. Sedan länge har den bubblan spruckit. Man kan inte alltid hålla masken och i denna tid är det inte lika vanligt som förr. Nuförtiden ska man juh ta itu med sina problem.

Hursomhelst så såg jag just på ett avsnitt av Two and a half men och där försökte alla överrösta ett samtal som Charlie har med dottern, till en av hans mammas pojkvänner, som han hade haft ett engångsligg med. De försökte att ignorera problemet för att det skulle förstöra den idylliska, krystade atmofären som skapades. Då blev jag arg och kände att jag skulle berätta hur irriterad jag är på sådana situationer där man inte tar tag i prolem eller vågar vara lite dramatisk. Precis som det jag pratade om igår. Att folk inte gillar dramar. Men som sagt, hur ska man antingen a) ska få spänning i livet eller b) få utlopp för sina känslor. GAHH!! Värld, bli som du ska!

   Från den till

OCH EFTERÅT


Så om man laddar ur sig ibland, har lite drama i livet och har en öppen kommunikation får en bra relation till alla inblandade.

(Roligt att det finns så många passande bilder på Google :P )

Sen är det Ugly Betty och Desperate, Woohoo!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0