trevligt värre

Igår kväll va vi inbjudna till några grannar. Jag och min moster, men min lilla kusin Elisa hängde på eftersom det va en till lite tjej där. De som vi va inbjudna till är advokat och missionär. Kvinnan va en väldigt högutbildad advokat och mannen är en väldigt berest missionär. Nuförtiden jobbar han med handikappade och andra ungdomar för att få de att få upp ögonen för omvärlden och om hur man behandlar andra människor. Väldigt häftigt att lyssna på honom. Han är troende dessutom och har väldigt sunda tankar om religion och om livet. Vi hade en väldigt trevlig kväll med de och några andra från "the compound". En annan kvinna där är arkeolog och va väldigt trevlig hon också. Som sagt; trevligt trevligt trevligt. Vi åt en del mat, alla hade med lite grann: vi hade med en quiche, det fanns små trianglar från madagskar som va starka men väldigt goda, nan bröd och nånting med spenat som va ett test. Inte så jättegott men det va gott nog. 

Klockan 11 idag, en timme efter att jag vaknade åkte vi till gamla stan i nice och shoppade på marknaden. Underbart att se så mycket folk och färsk mat överallt. Jag köpte ett fint linne på "The Fashion Boutique". Vi shoppade lite mat efter att vi va i Cagne igen och nu har vi ätit lite lunch och tar det lugnt. 

Min ursäkt för att bli av med barnen är att jag förtjänar en helg för mig själv. Det gör Alexander sur, han blir sur för allt nuförtiden iallafall så det e inget att bry sig om. Ska nog spela lite Tennis med Louis sen. Vi har väldigt kul när vi spelar tennis för han har lärt mig en del. Hur man räknar poäng och hur man gör upp om det e jämt efter 40 poång i ett set. Ska verkligen försöka att hitta tennis i Karlstad. 

Kram på er alla, nu ska jag läsa vidare i min nya underbara bok, A thousand splendid suns, verkligen rekomenderbar by the way. 

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej stumpan! Vad kul du verkar ha där nere. Jag saknar dig här uppe iallafall. Har varit i Malung men Sandra. Vi blev lite fulla igår och insåg hur mycket vi båda vill göra om spanien!!! ska bli kul att ses när du kommer hem. Kraaaaam!

2008-07-19 @ 21:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0