20de Juni, Midsommarafton

Idag e det då dags för en av de underbara svenska traditioneran (ironiskt). Jag kan inte se vitsen med att man ska springa runt en stång som har gjorts om från en fruktbarhetssymbol till en hyllning till sommarn. Kanske har det med mina tyska rötter att göra. 
Jag tänkte iallafall uppdatera min blogg lite snabbt såhär innan midsommarn börjar. Sedan jag sist skrev har jag haft:

Studenten:Mycket skratt och fina människor. Kul men ansträngande.


Familjefesten hemma på fredag. tyvärr bara en bild på mig
 

Balen: vara fin och artig, och även det har sin glans


Allt supande lät jag bli för det har varit för mycket för mig det senaste året och det har lett till en del saker som jag nu i efterhand ångrar. Saker håller man inte längre koll på och blir någon annan än man skulle vilja vara. 
In the long run.. No fun!
Torsdag gick jag ut men det blev bara några öl, lite vatten, en tequila innan allt började, och en blandad drink. Mycket mindre än vad jag brukade dricka. 
Det ska bli ändring på de attributen på mitt liv. Jag tycker inte att det är tufft att vara stupfull så att man mår illa. Det har gått för långt då. Naturligtvis kan det vara härligt att vara lullig och kunna slappna av lite då och då men en ursäkt för varje helg måste det juh inte bli med flera flaskor sprit. Jag klarar inte det länge men jag anklagar då inte heller någon som tycker det är kul. Funkar det så är det juh bra men för mig gör det det inte. 

Snart är det festivalen och jag har både biljett för tre dagar, ett tält och en del vänner som kommer. Hoppas det blir så kul som jag tror att det kommer bli.

Nu måste jag göra mig iordning. Ska äta lite tillsammans med pappa, kerstin, ard och conny. Ska bli trevligt att undvika stan när det är som redlöst. Ha det så kul. Midsommar kan uppskattas även om jag tycker den är överskattad. 

Puss och kram
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0