Snowboard... Weeeee!!

Jag har varit i Malung de senaste dagarna. Från och med i torsdags faktiskt. Jag hade lovat Sandra sen två år tillbaka redan att jag skulle hälsa på henne och lära mig åka snowboard men det blev helt enkelt aldrig av förrän nu.

I fredags började vi efterlunch i Malungs egen backe för att inte skrämma mig allt för mycket. Vi va där från klockan tio till klockan ett med Jessica och Magnus. Jessica och Magnus åkte bob den första timmen men tröttnade nog ganska snabbt för de åkte iväg för att häta trickskidor. Sandra lärde mig hur man kommer upp på brädan och hur man åker neråt i en backe på sidan. Islutet av den första dagen kunde jag åka bredvid Sandra medan jag höll fast i henne nerför hela barnbacken. Jag va själv lite impad att jag kunde så bra redan första dagen. Sedan gick jag och Sandra hem med en påse godis och en påse cheez ballz och satte oss framför tvn för att slappna av och invänta "order" från Jessica och Magnus, vad de ville göra på kvällen.  Telefonen ringde i ett hela efteriddagen och det slutade med att vi åkte till Sandras pappas hus för att gå ut och gå med hans hund. När vi va klara där var Jessica och Magnus också klara. Vi möttes hos Sandra och kollade på en film. Jag hade redan sett den så jag kunde lugnt sova bort hälften av den. Jag va så slut efter den första dagen på brädan. När filmen va slut och alla hade gått hem gick jag och Sandra och la oss ganska snabbt. Vi va sååå trötta. Vi bestämde oss för att åka till Byråsen klockan tio nästa morgon igen.

På lördagen gick vi som sagt upp vid halv nio och åt frukost, drog på oss våra täckbyxor och täckjackor, knöt scarfen runt halsen, satte på oss mössor och vantar och gick ut med hjälm i ena handen och boarden i andra till bilen där Jessica och Magnus väntade på oss. Väl framme ställde jag mig på brädan, åkte upp med liften till barnbacken och försökte ställa mig på brädan. Det gick ganska dåligt. Det gick inte alls. Väl upp på benen igen var det första jag gjorde att ramla. Nåja efter lite tårar och frustration stod jag på den stora backen på byråsen och inväntade att Sandra blir klar. Hon höll i mig och vi kom sakta men säkert ner för backen. i slutet åkte jag till och med rakt och bromsade utan att ramla. Det fick mig att få nytt hopp och bestämde mig för att åka än en gång ner för barnbacken. Denna gång åkte jag helt själv. Jag hade blivit så bestämd att jag bara for iväg. JAG VILLE LÄRA MIG. Sedan dess behövde jag inte hålla i Sandra någe mer och åkte i slutet av dagen två gånger ner för den stora backen på Byråsen helt själv. Wow! va kul det va. Klockan sju hämtade vi Conny och sen åkte vi till sjöhusen för att få i oss ytterligare lite mer påskmat. På vägen hem från byråsen hade vi nämligen stannat till hos Sandras mamma och fått jättemycket mat. Guuuu så gott det e med Janssons. Nå ja det gjorde att jag inte åt upp min fullproppade tallrik vid sjöhusen och skjöljde ner allt med Connys öl. Tre sammanlagd plus två glas med snaps som han och jag drack till maten. Sandra körde så hon fick inget.
Efter det körde vi direkt till Erik och Therese. Där satt Roger redan och drack sina öl och jag och Conny, båda lite på snusen, satte oss i nästa bästa sittplats. Hela kvällen blev lyckad. Det va kul som in i h-vete. Tack ni två för den underbara kvällen hemma hos er.

Idag jobbade Sandra så jag gick upp vid tio, tog mig en kopp te och slog på Beowolf. Den va inte alls som jag hade trott men bra. Under tiden kom Sandras syster yster ida och hämtade skidutrustning för att hon tydligen skulle åka skidor med en granne. Efter Beowolf tog mig lite frukost, då klockan va 12, och satte på film nummer två. This is England. Också väldigt bra. klart sevärd. Den tog upp en massa känslor och tog bort lite fördomar. När den va klar städade jag upp lite efter mig själv och satte mig vid datorn. Sen dess har jag bara chattat med kompisar. När Sandra finally kom vid 6 åt vi och nu sitter jag här. Jag längtar efter Surfen och efter min säng men annars e det underbart här. Det e så tyst och lugnt och harmoniskt här så jag e i rn underbar sinnesstämmning.
Sandra har åkt igen för att prata med conny så jag passar på och skriver min blogg.

Imorgon ska vi till kläppen och testa mig i de stora backarna... Hahahhaha.. gus vad jag kommer ramla. Men det e juh bara snö. Det går säkert bra. Det e juh bara roligt att svischa ner för backarna.

Nu ska jagta det lite lugnt, kanske ha en pokerkväll med Sandra och nån mer kompis och ge henne en massage. Stackaren var tvungen att städa en massa lägenheter med för lite bemanning i Sälen. Hon har något ont i ryggen så det ska jag fixa.

Ha det så bra, jag ska iallafall ha urkul tills nästa inlägg.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0