Tankar om...

Jag va just och tränade med farsan. Första gången som han va på HK på kvällen tror jag. Det gick rätt bra. När jag stod på crosstrainern hade jag för första gången med mig en tidning för jag brukar tycka att det är jättejobbigt och det hjälpte faktiskt att komma upp i den tiden jag behövde för att bli varm.

Jag läste en artikel i Tara om hur 40åriga kvinnor i Hollywood har börjat att vika ut sig och hur det har blivit en trend. Jag tycker att den va väldigt intressant eftersom det som stod där var helt sant. Varför ska åldern spela någon roll om man vill stoltsera med sin kropp. Det fick mig till andra tankar.

--->

 Världens uppfattning av nakna kroppar verkar så delad. Å ena sidan finns det en massa program som berättar om hur man ska vara naken och bekväm i sin nakenhet medan det finns andra program som e jättepryda och som berättar om hur det e så fel att unga tjejer har små och tajta kläder på sig.
Varför kan inte hela världen se den nakna kroppen som den e : naturlig och inte något att vara rädd för eller skämmas över. Va stolt!

Sedan i somras har jag blivit allt mer öppen och bekväm i min kropp. Visst finns det delar av den som jag avskyr men det har juh inget att göra med att jag kan trivas i den ändå. Jag tycker till exempel att mina lår är alldeles bastanta men jag vet å andra sidan om att grabbarna tycker om de och att jag faktiskt kan se jävligt bra ut i de rätta kläderna. Jag ska inte gå in på dessa tankar allt för mycket för då måste jag snart bli vulgär och väldigt frispråkig men en sak måste jag säga. Tjejer måste lära sig att vara bekväma nakna. Visst ska man ha en reell helhetsuppfattning om sig själv men vi tjejer måste kunna släppa loss och använda kroppen till det den e till för. Nu e jag ingen person som gillar att gå runt halvnaken bland folk precis, snarare tvärt om. Min stil e rätt konservativ men när det kommer till kritan med en kille så skäms jag inte för nåt för om det ändå leder till sex så har han ändå redan fantiserat om mig naken. Man mår juh bara dåligt om man ska hålla på och tänka på alla vinklar han ser dig i eller hur. Va medvetna om hur ni ser ut men må bra i er själva. Det leder bara till bra saker ifall man kontrollerar det i viss mån.

Iallafall så läste juh jag om de här kvinnorna i Hollywood som viker ut sig mer och mer och att det blir en trend. Häftigt säger jag. Om man har en Killer-Body så ska man banne mig visa upp den och om det faller i smaken att göra det  World-Wide så varsågod.

Nu ska jag nog spela lite pang pang innan jag lägger mig. Måste bli av med lite aggressioner. Det räckte inte med träningen. Call of duty here I come (eller inte, vi får se)

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Mette

Åh vad jag håller med. Va stolt över din kropp!! :)

2008-03-03 @ 08:44:59
Postat av: Frida

Jag blev glad när jag läste dethär, go girl! ^^

2008-03-03 @ 16:51:56
URL: http://ehrencrona.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0