Frihet, ett privilegium

Idag har jag iakttagit folk och låtit mina tankar flöda, vilket de inte har fått göra fritt i tretton år på grund av den obligatoriska skolan. Visserligen är jag glad att jag ahr gått de åren i skolan istället för att behöva använda mitt fulla fysiska potential som barnen i de länder där inte skolan är ett alternativ och där de behöver använda alla medel för att överleva. Oj vilken klyscha; "Tänk på de stackars barnen i Afrika" men så är det juh...

Iallafall...

Middag
Jag satt på torget vid lunch ( efter en underbar morgon utan stress =)) och kollade på allt folk som samlar sig i stadens centrum vid den tiden. Det var alkisar, barnfamiljer, bekanta och allmänna arvika-bor. Det var underbart att bara kunna sitta i den lagomt varma solen, lyssna enskilt på min iPod under träd och iaktta allt folk som vimmlade i stan. Jag var där för att möta min underbara vän Linda, som nog tyvärr inte fått min fulla uppmärksamhet den senaste tiden. Men jag antar att hon förstår; no Grudge! Vi hade trevligt den tiden vi umgicks och jag kom ikapp med nyheterna.

Eftermiddag
Klockan två var jag hos sömmerskan som skulle hjälpa mig sätta i en ny tryckknapp i min nya sommarklänning och komma på något sätt att platta ut det skrynkliga i min balklänning. Hoppas hoppas att hon kommer på ett sätt utan att den får fel.

Resten av eftermiddagen tillägnade jag mamma och Elina. Först en fuika på city ute i den rätt så varma solen och sen en shoppingrunda med delvis Elina och delvis med Elina och Maja. Det va kul och jag köpte faktiskt också något för en gångs skull, hade juh fått pengar idag. Köpte en vit tunika, ett lånt vitt linne, ett par vita tajts och benvärmare, svarta. gött att ha något lätt att ha på sig i Frankrike, Spanien och resten av sommaren.

Kväll 
Kvällen spenderade jag med mamma. Vi gick och åt på The Roof, After Work Buffé, hyrde några filmer och smaskade i oss chips och kakor... Hehe! Sen belv det sit ups för mig,,, hur ska jag annars kunna visa mig på badstranden, hehe =)

Natt
Nu snarkar Surf bredvid mig, det e musik i byggnaden bredvid, jag är glad att ta det lugnt i helgen utan alkohol eller röjj och ska nu läsa lite i min Koontz bok; Odd Thomas.

God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0