smala människor igen

Jag kan inte undgå temat och uppmärsammar det än en gång.

Kollar på trean och där handlar det om "size zero". Otroligt bra dokumentär. En brittisk reporter gör en undersöking om hur man mår när man bantar och går ner i vikt till en gräns där man inte har annat än ett skellet och lite hud. Hemskt men vilken "eye-opener"

Det är så FEL att modeller måste ha dessa kroppar för att "lyckas" i industrin. Och sen gör alla kändisar efter och strävar efter detta fel.

Visst, jag ska inte kasta sten i ett glashus, och ja jag vill äta lite mindre för att gå ner liite i vikt men jag skulle aldrig vilja se ut sådär. Det är en skillnad mellan att veta vad som är sunt och att vara anorektisk.

Att vara anorektisk är sjukt. Det är en psykisk störning och det är sååååå synd om alla människor som utsätter sig för sånt.

Fortsätt kämpa för en sund kropp :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0