DEMO

Läste det nya numret av den nya design och mode tidningen DEMO nyss och läste då en artikel där de skrev om hur den globala uppvärmningen har förändrat modet och hur årstiderna designmässigt har suddats ut. Väldigt intressant och så sant.
Jag menar det är juh så många som går runt i korta kjolar, stövlar och skor som inte för fem öre håller värmen mitt i vintern. I början tänkte jag att folk måste vara tokiga men sedan finner jag mig själv vandrande runt i en tubkjol och stövlar. Fast jag fryser inte. dock der det juh lite dumt ut om man tänker på att graderna aldirg stiger högre än till noll.

Även om artikeln var bra så blev jag ändå smått upprörd för språket som "journalisten" hade skrivit artikeln med var verkligen kasst. Som om tjejen aldrig hade gått i skolan. Vad är det för folk som får de jobben? Ska de inte ha en utbildning de med?
Det som upprör mi mest är att det ger modevärlden en oproffsig look, som att modejournalister inte kan skriva utan bara kastar ur sig en massa ord.

Jag är juh bara 19  (om en vecka 20) år och jag stannar upp i texten för att den helt enkelt inte går att läsa sammanhållande. Kanske borde de kolla igenom texterna lite bättre?!! Eller så är det bara jag som inte hängt med i att artiklar i modevärlden inte behöver följa grammatikens regler??


Nå ja,,, nu ska spela lite spel med E på msn.. haha!!

Sov gott alla läsare

Kommentarer
Postat av: Johanna Ågren

INga planer, skönt faktiskt :) så skall fixa en ny bloggdesign och lite sånt :) du själv dÅ??

2009-01-31 @ 11:52:51
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0