Mitt modeintresse

Nu har jag kommit hem efter en tvåtimmars föreläsning på Universitetet. Det var som vanligt väldigt kul och intressant. Oj vad jag har kommit rätt. Frågan är istället vad jag ska rikta in mig på efter de här åren.

Jag börjar juh allvarligt tänka på mode. Som jag har nämnt tidigare (tror jag) så har jag ofta fått höra att jag vet vad som är snyggt av sådana där kvinnor som shoppar det nyaste och snyggaste hela tiden. Men ska jag verkligen förlita mig på den referensen? Jag tycker att mode är konst och jag tycker om vad jag tycker om. Det är ofta väldigt individuellt. Om jag tycker något är fult så säger jag det. Om någon vill veta vad jag tycker så säger jag det även om det den personen har på sig är det "nyaste modet". Sen är det också skillnad på mode och mode. Haut couture och vardagligt mode. När det gäller de stora designrarna som t.ex. Oscar de la Renta, Valentino och Coco Chanel så är det verkligen sällan som de har fula grejer. På catwalken kan jag dock tycka att sammansättningen är lite konstig ibland, och det står jag för  men de enskilda plaggen är i rätt kombination det underbaraste; fina tyger, bra sytt och skönt att ha på sig.

Som sagt så har jag ett brinnande intresse för mode och följer också de största modebloggarna här i Sverige. Men jag låter det inte stiga mig åt huvudet. Jag kan bry mig mycket om hur jag ser ut men jag kan även gå ut i mjukis tillsammans med uggs när det är kallt och jag är trött. Jag har nuförtiden inga som helst problem med att gå utan smink, vilket jag är stolt på mig själv för (för det var ett stort problem som jag hade förut) Sålänge som något är lagom och inte tar upp hela livet så är det bra enligt mig.

Jag är som sagt väldigt mångsidig och brinner lika mycket för djur som för mode därför skulle jag aldrig ha på mig en riktig päls. Dock kan jag tycka att en fuskpäls kan vara snygg. Nemas Problemas. Djuren går före modet, ALWAYS!

Smurfen (min sötnos till katt) ligger nu på sängen efter ett jätteskutt från mitt lilla IKEA bord vid fönstret. Han är nöjd och belåten.

Förresten har ni märkt att jag ahr lärt mig att göra hyperlänkar. Klicka på "smurfen" så får ni se hans bilder på hans egna lilla blogg. Inte många bilder men de som är där räcker för att på en inblick i hans liv :P

Ska laga lite sallad nu och kanske lite Bacon. Måste få i mig det nödvändiga. Speciellt om jag ska träna idag :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0