Regn regn och åter regn

Hej :)

Stter på mitt jobb och iakttar våra få matgäster. Vi har ett gäng österrikare som dricker öl, skrattar och har trevligt, och ett bord med holländare (tror jag). Jag sitter för långt ifrån för att höra en skillnad.

När jag är ute bland folk tenderar jag att observera och studera stereotyper. Väldigt roligt. Mina vänner känner till det och tycker det är rätt kul att höra mina observationer presenteras till dem.

Jag tar dock inte upp det här. Tror att det kan göra många väldigt irriterade. Mina observationer gör jag juh utifrån mina egna erfarenheter och mina egna fördomar. Alla har vi fördomar. Det betyder inte att jag dömmer alla men att jag har en tanke om allt och alla. Vem har inte det ?!!

Prova någon gång att sätta stereotyper på stan. Som t.ex. hemmamamman, han-som-går-gymmet-för-ofta, alkisarna m.m. Du kommer se att du kan lista ut vad de kommer göra härnäst. Du behöver inte skämmas heller. Det är inte fult att observera och man måste juh inte skrika ut vad man tycker hela tiden.

Varför jag tycker att det bra att observa människor är för att det ger dig en uppfattning och en vana att tycka! Om du inte vill är en sak men jag tror att det är bra att vara en individ och ha egna uppfattningar om saker och ting.

Det var allt från mig just nu.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Saba

Absolut!

2009-07-16 @ 20:32:47
Postat av: Leia

Usch, jag tycker det är superjobbigt att ha någon som glor på en när man ska äta. :S

2009-08-02 @ 20:44:01
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia

Hehe, jo det kan jag ju förstå. Fast har en gång haft en människa stirrandes typ hela tiden. Mycket irriterande. Får ju ingen matro. :D

2009-08-02 @ 23:36:47
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

fin blogg, men minsu för musiken som sätter igång själv

2009-08-03 @ 10:40:44
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0