Flashdance

Kollade just på den underbara filmen Flashdance. Visste ni att Jerry Bruckheimer var med och skapade denna kult-film? Jag undrar jag, om det inte var starten på hans fartfyllda karriär? Det är värt att kolla upp.

Modemässigt är den juh rätt så inspirerande nu när axelvaddar, slitna jeans och dylikt börjar komma tillbaka. Jag tycker om den mer och mer. Varje gång jag ser den nu så tänker jag på 90-talet när min mor hade en massa kläder med axelvaddar, när lackerade pumps var inne och man skulle se så egen ut som möjligt. Kan bara rekomendera att ni kollar på den, om ni gillar dans såklart för det ungefär det hela filmen går ut på.

Jag älskar gamla filmer. Det är något nostalgiskt över de.

Två gamla filmer som jag har sett denna vecka:

1. Flykten från New York
2. Flashdance

Kult kult kult

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0