Tip of the day

Skönhetstips!

Har du torra sandpapperben? Då har jag ett tips till dig.
Jag har länge, under mitt liv, lidit av väldigt torra ben. Men inte numera. Jag tog tag i saken. Förut tyckte jag att det var obehagligt att smörja in mina ben efter varje dusch, bad med mera. Mina ben var så torra att mina händer blev röda av att smörja in de. Det gjorde ett motstånd i min hjärna så jag försökte inte ens. Men nu har jag tipset. Gör en kur,, så som jag gjorde.

(Alla har olika hudtyper och tål olika saker. Kom ihåg det)

Eftersom jag inte tål starkt parfymerade grejjer så håller jag mig till milda grejer.

Jag ska komma till min kur. Det är juh det viktigaste.

  1. Gör en bodyscrub lite då och då medan du duschar. Inte för ofta enligt min erfarenhet. Det är obehagligt de första gångerna, eller så kan det vara skönt. Beror på person
  2. Köp en loofasvamp och skrubba skrubba skrubba. Det torra är ofta ett övre hudskikt som måste peelas bort så att ny hud kan andas. Hud förnyas hela tiden. Och om man har en torr hudtyp måste man peela (skrubba) oftare än andra hudtyper.
  3. Smörj in med body lotion (mjölkig substans) eller body oil. Jag körde först body oil i ett par veckor eller en månad och gick sedan över till body lotion. För min hud var så torr att den behövde nånting fettigare.
  4. Smörj in kroppen efter VARJE dusch. Om du börjar glömma är du inne i en ond cirkel igen
Resultat: Mjuka ben med en god blodcirkulation. Smörjandet, eller masserandet får igång blodcirkulationen.

Hoppas att någon kan ha nytta av detta tips. :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0